петак, 5. август 2016.

Moja podrška Svetskoj nedelji dojenja

Dragi moji čitaoci, pretpostavljam da svi vi koji ste u ovom svetu znate da se od 1-7. avgusta svake godine obeležava Svetska nedelja dojenja. A sve sa ciljem da se, kroz mnogobrojne radionice i savetovališta, sadašnje i buduće mame upoznaju sa činjenicom koliko je dojenje važno i da od njega ne treba odustajati koliko god se ovaj čin u početku činio teškim i zahtevnim. 

Na sajtu Bebac.com, ova nedelja se neizostavno obeležava svake godine. Ono što me je najviše inspisalo da jedan post posvetim ovoj temi je upravo nagradna igra koju organizuje ovaj sajt, a sve u cilju međusobne podrške sadašnjih i budućih mama i njihovog uzajamnog razumevanja, a ne optuživanja. 

Na Bebac.com ove godine nisu hteli da se ponavljaju sa pričom zašto mama treba da doji, jer u to su sve mame nesumnjivo upućene, niti su hteli da pričaju da su mame koje doje bolje mame. Svetska nedelja dojenja je ovde posvećena mogućim problemima sa dojenjem i rešavanju istih, a nagradni konkurs poziva mame koje su se izborile sa izazovima na početku, da svoja iskustva podele sa svima, kao i buduće mame, da se otvore i pišu o strahovima koji ih tište.



A kako sam ja jedna od iskustvenijih osoba na ovom polju, o mojim problemima i nedoumicama sa kojima sam se susretala tokom dojenja i o njihovom uspešnom rešavanju, o tome vam pričam. 


Dan nakon što je moj mali anđeo došao na svet
nagli nadolazak mleka bio je prvi problem sa dojenjem koji me čeka.
Beba vrlo brzo sita, jer je mala, a ja tehniku izmlazanja nisam savladala.
Mastitis k’o neka zloća iza ugla vreba, neka hvala, on mi ne treba!
Pumpica mi u ovom slučaju beše spas u pravi čas,
te s moje strane za nju budućim mamama ide preporuka i pozitivan glas.

Ragade druge na listi, na dojkama obema.
Činiće vam se da nemate izlaza iz tog problema.
Tržište nam srećom bogato efektnim preparatima,
ali u mom slučaju par silikonskih bradavica tron zauzima.
Ragada su me uspešno rešile
i ja i beba smo se ubrzo od zadovoljstva tokom dojenja smešile.

Pitanje ’’da li imam dovoljno mleka’’ beše treći problem koji me čeka.
Pedijatar tada glas razuma  beše:
’’Ako je bebac zadovoljan, raste lepo,
ono što mu podstreka daje jeste upravo majčino mleko.
A mlekence će sa mamom i bebom najlepše da štima
ako mama tatinu podršku i podršku ostalih ima,
ako je rapoložena i puna srca
koje za bebca bezrezervno kuca.’’

A kada se u kolotečinu kroči
biće i sna i prospavanih noći.
Jer dojenje je čin u kojem se uživa, mašta, smišlja svašta,
tad emocije k’o najlepši vrt bujaju,
a već i vrapci na granama znaju da bebac najviše voli majčino mleko
i da mu je ono, pored toga što je klasična hrana, i za dušu lek,
da ga formira u svesno i zdravo biće
kojem svaki novi dan sa osmehom sviće.

Ovo je iz mog ugla priča, koja bi još ovo da ispriča:
Mom dečaku kome je sada godinu i po dana
majčino mleko i dalje je omiljena hrana.
Dojenjem veselo započinjemo dan,
sa ovim činom utonemo u bezbrižan san.
Ja sam ponosni ambasador koji dojenje slavi
i svim budućim mamama bih na znanje da stavim
da majka priroda čini svoje,
a da ovaj svetao čin održimo i svojoj deci zdravu osnovu pružimo,
zaduženje je moje, zaduženje tvoje,...



Da li ste vi mame dojile ili ćete dojiti svoju bebu? Kakva su vaša iskustva? 
Da li je neka od vas već učestvovala u nagradnoj igri? Ukoliko nije, a želi, može aplicirati na ovom linku Nedelja dojenja: nagradna igra za trudnice i mame.

Pozdravljam vas do narednog posta,
Milica

Izvori fotografija odozgo naniže:
1. https://www.sciencedaily.com
2. http://www.maminosunce.hr

9 коментара:

  1. Moja bebana ima 8 meseci i još uvek sisa, planiram da je dojim što duže. Uživamo obe, srećna sam dok je gledam kako ručka.
    Šminke nikad dosta

    ОдговориИзбриши
  2. Moj Luka je sikio punih 27 meseci.
    6 meseci je bio isključivo dojena beba ��

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Moji klinci tih prvih 6 meseci ni vodu nisu hteli da piju, samo mamino mlekence :)
      Sa starijom sekom imamo staž od 18 meseci, sa batom punih osamnaest i još ne planiramo da prestanemo :)

      Избриши
    2. Zaboravih da kažem, svaka čast Jasmina! <3

      Избриши
  3. Divan post, radujem se unapred tom iskustvu i nadam se da ću savladati tehnike i da će bebac biti sretan :)

    ОдговориИзбриши
    Одговори
    1. Ma, znajući tebe, savladaćeš sigurno! Ako postoji bilo kakva nedoumica, tu sam. ;)

      Избриши